Ik ben allergisch voor...

Hier vind je de antwoorden op veel gestelde vragen. Deze sectie zal uitgebreid worden aan de hand van jullie vragen.

Plaats reactie
Michelle de Haan
Site Admin
Berichten: 50
Lid geworden op: 14-06-2012 20:45

Ik ben allergisch voor...

Bericht door Michelle de Haan » 14-01-2013 12:36

Ik ben algemeen allergisch voor veel metalen. Welke materialen kan ik nu dragen?
De meeste mensen die last hebben van metaalallergieën, zijn allergisch voor nikkel. Dit is zo'n 10% van de bevolking.
Mocht je ook last hebben van artikelen die nikkelvrij zijn, dan is het raadzaam om hypoallergene materialen te gebruiken. Goede voorbeelden hiervan zijn titanium en niobium. Ook zilver en goud kunnen over het algemeen zonder problemen worden gedragen.
Bovengenoemde metalen staan niet allemaal vermeld op de website, maar zijn op aanvraag wel verkrijgbaar.

Ik ben allergisch voor nikkel. Met welke materialen kan ik nu werken?
Bij elk artikel op de website staat in de omschrijving vermeld of het nikkel bevat of niet. Bij onze maliënringen is het zo dat alleen de RVS en zwarte RVS ringen nikkel bevatten, namelijk 8%. Nogmaals, deze informatie staat in de omschrijving vermeld. Mochten hierover onduidelijkheden zijn, dan kan je dit altijd per e-mail navragen o.v.v. de artikelcode.

Ik ben allergisch voor latex. Kan ik nu met de EPDM ringen werken of niet?
EPDM is een latexvrij synthetisch rubber. Mensen met een allergie voor latex kunnen het zonder problemen gebruiken.

Plaats reactie